Мовний інвентар є орієнтовним і добирається відповідно
до комунікативної ситуації, потреб учнів та принципу концентричного навчання.
Він не є метою навчання, тому й не розглядається як окремі лексичні або
граматичні теми.
5-й клас
Загальні характеристики
ситуативного спілкування
Сфера
спілкування
|
Тематика ситуативного спілкування
|
Мовленнєві функції
|
Особистісна
|
Я, моя
родина, мої друзі
Відпочинок
і дозвілля
Людина
Природа
|
• представити себе, когось
• познайомитися, привітатися, попрощатися, просити
вибачення
•
ставити запитання і відповідати на них
•
давати елементарну характеристику
• пропонувати, приймати, відхиляти пропозицію
•
вітати зі святом
|
Публічна
|
Свята і традиції
Україна
Польща
|
|
Освітня
|
Шкільне
життя
|
Мовний інвентар лексика
Тема
|
Лексичний діапазон
|
Я, моя родина, мої друзі
|
вік
адреса
місце проживання
члени родини та родинні
зв'язки
|
Відпочинок і дозвілля
|
види відпочинку та занять
захоплення/хобі
час
|
Людина
|
предмети одягу
види одягу
кольори
|
Природа
|
пори року
місяці
дні тижня
тварини
|
Свята і традиції
|
Календар свят України та
Польщі
|
Україна
|
загальні
відомості: назва країни, столиця, великі міста
|
Польща
|
загальні
відомості: назва країни, столиця, великі міста
|
Шкільне життя
|
школа
класна
кімната
предмети в
класній кімнаті
шкільне
приладдя
|
Мовний інвентар – граматика
Категорія
|
Структура
|
Czasownik
|
Koniugacje czasownika, czas
teraźniejszy. Odmiana czasownika „być” w czasie teraźniejszym, przeszłym,
przyszłym. Miejsce czasownika w zdaniu
|
Rzeczownik
|
Rodzaj, liczba, odmiana przez
przypadki – funkcjonalnie
|
Przymiotnik
|
Rodzaj, liczba, odmiana przez
przypadki – funkcjonalnie
Przymiotniki jakościowe i
relacyjne (na określenie koloru, czasu, wieku itp.)
|
Zaimek
|
Zaimki osobowe, zwrotny się
|
Liczebnik
|
Liczebniki główne 1-29, porządkowe
1-24 (na określenie czasu)
|
Przysłówek
|
Stosowanie w dialogach –
dużo, mało, wspaniale, dobrze, źle itp.
|
Przyimek
|
Określające miejsce
przedmiotu – w, na, pod, między, obok
|
Spójnik
|
Niektóre łączne i rozłączne,
współrzędne i podrzędne
|
Wykrzyknik
|
Och! Ach! Hejże! Puk-puk!
Bum! Bac!
|
6-ий клас
Загальні
характеристики ситуативного спілкування
Сфера
спілкування
|
Тематика ситуативного спілкування
|
Мовленнєві функції
|
Особистісна
|
Я, моя
родина, мої друзі
Відпочинок
і дозвілля
Людина
Природа
|
•
представити себе, когось
•
познайомитися, привітатися, попрощатися, просити вибачення
•
ставити запитання і відповідати на них
•
давати елементарну характеристику
•
пропонувати, приймати, відхиляти пропозицію
•
вітати зі святом
•
розуміти та виконувати інструкції
•
повідомляти про належність
•
описувати, розповідати, характеризувати
|
Публічна
|
Свята і традиції
Україна
Польща
|
|
Освітня
|
Шкільне
життя
|
Мовний інвентар – лексика
Тема
|
Лексичний діапазон
|
Я, моя родина, мої друзі
|
назви професій
професії батьків
уподобання
види діяльності
|
Відпочинок і дозвілля
|
вільний
час
види
дозвілля
спорт
види
спорту
|
Людина
|
частини тіла
відвідування лікаря
лікарські засоби
|
Природа
|
погода
природні явища
|
Свята і традиції
|
основні свята України та
Польщі
|
Україна
|
загальні
відомості про Київ
|
Польща
|
загальні
відомості про Варшаву
|
Шкільне життя
|
навчальні
предмети
розклад уроків
час
урок іноземної мови
|
Мовний інвентар – граматика
Категорія
|
Структура
|
Czasownik
|
Koniugacje czasownika, czas przeszły.
Bezokolicznik
|
Rzeczownik
|
Rodzaj, liczba, odmiana przez
przypadki – funkcjonalnie
|
Przymiotnik
|
Rodzaj, liczba, odmiana przez
przypadki – funkcjonalnie
Przymiotniki jakościowe,
relacyjne, dzierżawcze (funkcjonalnie)
|
Zaimek
|
Zaimki osobowe, pytające,
wskazujące, dzierżawcze
|
Liczebnik
|
Liczebniki główne 1-100,
porządkowe 1-31 (końcówki rodzajowe)
|
Przysłówek
|
Przysłówki sposobu, miejsca,
czasu.
|
Przyimek
|
Typu - nad, pod, przy, ponad,
za, przed, na, pośrodku
|
Spójnik
|
Niektóre łączne i rozłączne,
współrzędne i podrzędne. Różnica w użyciu między pytajaco-relacyjnym „co” i
podrzędnym „że”.
|
Wykrzyknik
|
Super! Hola! Hej-hej!
Ole-ole-ole!
|
7-ий клас
Загальні
характеристики ситуативного спілкування
Сфера
спілкування
|
Тематика ситуативного спілкування
|
Мовленнєві функції
|
Особистісна
|
Я, моя
родина, мої друзі
Помешкання
Харчування
Спорт
|
•
запитувати та надавати інформацію
•
характеризувати та оцінювати
•
висловлювати свої уподобання
•
висловлювати думки, емоції та враження
•
робити короткі повідомлення про події та факти
•
запитувати про чиїсь враження, думки ставлення
•
запрошувати та реагувати на запрошення
|
Публічна
|
Покупки
Транспорт
Природа
Свята і традиції
Україна
Польща
|
|
Освітня
|
Шкільне
життя
|
Мовний інвентар – лексика
Тема
|
Лексичний діапазон
|
Я, моя родина, мої друзі
|
зовнішність людини
риси характеру
|
Помешкання
|
види помешкань
будинок, квартира
інтер’єр
моя кімната
умеблювання
|
Харчування
|
продукти
харчування
сервірування
столу
посуд
|
Спорт
|
види
спорту
улюблений
вид спорту
|
Покупки
|
види
магазинів
відвідування
магазинів
гроші ціни
|
Транспорт
|
види
транспорту
проїзд по місту
|
Природа
|
об'єкти природи
навколишнє середовище
|
Свята і традиції
|
день народження
|
Україна
|
визначні
місця Києва
|
Польща
|
визначні
місця Варшави
|
Шкільне життя
|
позакласні
заходи
|
Мовний інвентар – граматика
Категорія
|
Структура
|
Czasownik
|
Koniugacje czasownika, czas przyszły.
Aspekty czasownika
|
Rzeczownik
|
Rodzaj, liczba, odmiana przez
przypadki – funkcjonalnie
|
Przymiotnik
|
Rodzaj, liczba, odmiana przez
przypadki – funkcjonalnie
Przymiotniki jakościowe,
relacyjne, dzierżawcze (funkcjonalnie). Stopniowanie przymiotników.
|
Zaimek
|
Zaimki nieokreślone,
przeczące, względne
|
Liczebnik
|
Liczebniki główne 100-1000,
porządkowe 31-100
|
Przysłówek
|
Przysłówki częstotliwości, stopnia. Odprzymiotnikowe.
|
Przyimek
|
Wyrażenia przyimkowe
|
Spójnik
|
Niektóre współrzędne i
podrzędne. Powtarzające się w zdaniu.
|
Wykrzyknik
|
Wyrażające uczucia i wolę
|
8-ий клас
Загальні
характеристики ситуативного спілкування
Сфера
спілкування
|
Тематика ситуативного спілкування
|
Мовленнєві функції
|
Особистісна
|
Я, моя родина і друзі
Спорт
Одяг
Харчування
|
•
запитувати та надавати інформацію
•
характеризувати та оцінювати
•
висловлювати свої уподобання
•
висловлювати думки, емоції та враження
•
робити короткі повідомлення про події та факти
•
запитувати про чиїсь враження, думки ставлення
•
запрошувати та реагувати на запрошення
•
аргументувати свій вибір, точку зору
|
Публічна
|
Засоби масової інформації Україна
Польща
|
|
Освітня
|
Шкільне
життя
|
Мовний інвентар – лексика
Тема
|
Лексичний діапазон
|
Я, моя родина, мої друзі
|
щоденні справи
розпорядок дня
спілкування з друзями (Інтернет, телефон)
|
Спорт
|
спортивні змагання
відомі спортсмени
|
Харчування
|
види
закладів харчування
відвідування
закладів
харчування
приготування
їжі
види
обробки продуктів харчування
назви
страв
національні
страви
|
Одяг
|
предмети одягу
види одягу
|
Засоби
масової інформації
|
Інтернет
преса
радіо
телебачення
|
Україна
|
географічне
положення
клімат
населення,
національності
географічні
об’єкти
|
Польща
|
географічне
положення
клімат
населення,
національності
географічні
об’єкти
|
Шкільне життя
|
Школи у
Польщі та Україні
|
Мовний інвентар – граматика
Категорія
|
Структура
|
Czasownik
|
Koniugacje czasownika.Bezosobowe
formy czasownika. Czasowniki modalne. Strona bierna i czynna
|
Rzeczownik
|
Rodzaj, liczba, odmiana przez
przypadki – funkcjonalnie. Mianiwnik liczby mnogiej.
|
Przymiotnik
|
Rodzaj, liczba, odmiana przez
przypadki – funkcjonalnie
Przymiotniki jakościowe,
relacyjne, dzierżawcze (funkcjonalnie). Krótkie formy.
|
Zaimek
|
Zaimki nieokreślone,
przeczące, względne
|
Liczebnik
|
Liczebniki nieokreślone,
mnożne
|
Przysłówek
|
Przysłówki wyrażające
nastrój, zapach, tempo, natężenie.
|
Przyimek
|
Wyrażenia przyimkowe.
Pisownia.
|
Spójnik
|
Rola w zdaniu.
|
Wykrzyknik
|
Dźwiękonaśladowcze.
Oznaczające czynność momentalną.
|
9-ий клас
Загальні
характеристики ситуативного спілкування
Сфера
спілкування
|
Тематика ситуативного спілкування
|
Мовленнєві функції
|
Особистісна
|
Я, моя родина і друзі
Спорт
Одяг
Харчування
|
•
запитувати та надавати інформацію
•
характеризувати та оцінювати
•
висловлювати свої уподобання
•
висловлювати думки, емоції та враження
•
робити короткі повідомлення про події та факти
•
запитувати про чиїсь враження, думки, ставлення
•
запрошувати та реагувати на запрошення
•
аргументувати свій вибір, точку зору
|
Публічна
|
Кіно і театр Література Подорож
Засоби масової інформації Україна
Польща
|
|
Освітня
|
Шкільне
життя
|
Мовний інвентар – лексика
Тема
|
Лексичний діапазон
|
Я, моя родина, мої друзі
|
особисті дані
автобіографія
|
Кіно і
театр
|
афіші
відвідування кінотеатру
відвідування вистави
|
Література
|
улюблені
літературні твори
улюблений
письменник/поет
літературні
жанри
|
Подорож
|
підготовка до подорожі
програма відпочинку
види транспорту
предмети багажу
проїзні документи
|
Засоби
масової інформації
|
Інтернет
онлайн
спілкування
|
Україна
|
визначні
історичні та культурні місця
|
Польща
|
визначні
історичні та культурні місця
|
Шкільне життя
|
улюблені
навчальні предмети плани на майбутнє
|
Мовний інвентар – граматика
Категорія
|
Структура
|
Czasownik
|
Koniugacje czasownika. Tryb
przypuszczający. Czasowniki modalne.
|
Rzeczownik
|
Rodzaj, liczba, odmiana przez
przypadki – funkcjonalnie. Rzeczowniki odmieniające się tylko w liczbie
mnogiej.
|
Przymiotnik
|
Rodzaj, liczba, odmiana przez
przypadki – funkcjonalnie
Przymiotniki jakościowe,
relacyjne, dzierżawcze (funkcjonalnie). Męskoosobowe formy. Stopniowanie
nieregularne i opisowe.
|
Zaimek
|
Zaimki upowszechniające,
identyfikacyjne
|
Liczebnik
|
Liczebniki zbiorowe
|
Przysłówek
|
Stopniowanie przysłówków.Przysłówki,
które nie stopniuja się
|
Przyimek
|
Przyimki przy rzeczownikach -
odpowiednie przypadki
|
Spójnik
|
Znaki przystankowe przy
spójnikach
|
Wykrzyknik
|
Apelatywne wykrzykniki.
|